Na co warto zwrócić szczególną uwagę przy organizacji stoiska z pieczywem:

 

1 - Dobre usytuowanie to pierwszy krok do zarabiania na pachnących wypiekach. Trendy trwające od ostatnich kilku lat, czyli  ustawienia stoiska tuż za drzwi wejściowymi okazało się bardzo skuteczne dla sprzedaży pieczywa. Lokalizacja w pobliżu innej ważnej sekcji -  z nabiałem, dodatkowo wspiera tę ideę.
Znajduje się tam wiele innych produktów, które intuicyjnie wiąże się z pieczywem.

 

2  - Specjalne oświetlenie LED (nie wysusza pieczywa) z dobrze dopasowaną barwą światła podkreśla świeżość produktów, to działanie pokazujące wyjątkowość miejsca. 

 

 

3 - Wyodrębnienie strefy "piekarni" innym kolorem i specjalnym oznaczeniem informacyjnym.

 

4 - Regały piekarnicze zaprojektowane indywidualnie jako odrębny koncept w całym sklepie, dodatkowo podkreślają specjalność miejsca.

 

5 - Oznakowanie produktu. W przypadku pieczywa, cenówki często są wypisywane ręcznie, muszą więc być odpowiednio duże. Brak informacji o cenie wielokrotnie zmniejsza szansę na sprzedaż.

 

6 - Odpowiednio dobrany asortyment, uwzględniający lokalne potrzeby i przyzwyczajenia. Nie obejdzie się bez obserwacji rynkowych trendów i rozpoznawania potrzeb klientów. Modne są ostatnio produkty "eko" z krótką etykietą - woda, mąka, drożdże, sól - należy wziąć to pod uwagę.  Klient da się oszukać tylko raz, zazwyczaj woli zapłacić więcej w nadziei, że otrzymany produkt zaspokoi jego oczekiwania. Po wprowadzaniu nowości, zadowolony klient sięgnie po nią, ufając, że również ona będzie trzymać dobry poziom. Mile widziana jest w ofercie galanteria piekarnicza, drożdżówki, bułki słodkie i mleczne. 

 

7 - Utrzymanie ładu i porządku na regałach z asortymentem (nie mieszanie produktów). Ułożenie bochenków w ciekawy sposób w koszach lub przezroczystych szufladach, czyli estetyka i jeszcze raz estetyka...

 

8 - Analiza sprzedaży przynajmniej raz w tygodniu, przemyślane modyfikacje w asortymencie przynajmniej co dwa tygodnie. Wycofuj "niechodliwy" towar od razu, szybko reaguj na zachodzące zmiany. Nie trać pieniędzy i nie blokuj cennego miejsca na półce. Podnoś rentowność stoiska.

 

 

Wartym przemyślenia jest postawienie tzw. mini piekarni do własnego odpieku.

 

Światowe trendy w przyciąganiu klientów to:


- tworzenie mini piekarni
- sprzedaż pieczywa mrożonego i z odroczonej fermentacji
- cieńsze kromki w chlebach krojonych, paczkowanych
- zmniejszenie gramatur chleba i bułek
- wprowadzanie kanapek - przekąsek regionalnych
- ciekawy design opakowań - torebek na pieczywo
- produkty z maksymalnie krótkim składem na etykiecie, czyli naturalne